Još malo starine kad nema novine

Comments

  1. Zahvaljujem web meštima na objavljivanje ovih starih crno bijelih fotografija. Jedino mi nije jasno, iako nekako nagađam u čemu je stvar, zbog čega oni koji žele sačuvati te slike za svoju osobnu uspomenu to nemaju mogučnost. A ono što nagađam, a ispravite me ako griješim, je da program u kojem se slike otvaraju jednostavno nema opciju “save as”. Još jedna stvar je interesantna, a ovo se već ponavlja kad god se ove stare fotografije objave (iako svi znamo da su one u većini ako ne i sve iz Marove zbirke) da se nikad ne objavi ime autora (osobe koja je snimala) ili ako je autor nepoznat da se tako i kaže. Mislim da bi to bilo ljudski prema čovjeku iza aparata koji je dao truda u vrijeme kad je možda na cijelom otoku bilo jako malo fotografa (za razliku od danas). A sad me još jedna stvar interesira, a to je ova slika u sredini gdje se vidi krov: imam osjećaj da je snimljena sa terase restorana Zagreb u vlasništvu mog pradide Stipice. Jesam li u pravu?

  2. Za skinut sliku možeš to preko gumba print screen i onda paste (control+V) u recimo paintu koji se nalazi u accesories. Što se tiče autora ja mislim da se za dosta tih slika autor tj fotograf uopće ne zna, jer su masu njih učinili i stranci.
    Eto bar dio odgovora.
    Ja se jedino pitam da li ova prva slija gađa poziciju koludrta koju danas lovi webcam1?! Ako da onda stvarno fascinantno koliko se krajobraz promijenio.

  3. Anonymous says:

    Ako netko hoće slike može ih dobiti u boljoj rezoluciji, može i 600 dpi i tiff. To je dosta krupno zrno, ali se ipak nešto vidi. Slike je najvjerojatnije snimo kipar Frano Kršinić, jer su iz njegovog arhiva, a tko je točno stajao iza aparatea možemo nagađati. On je imao aparate na mjeh kojima je kadriranje dosta nesigurno, pa kako nije ni znao slikati, sve su slike osrednje. No, za puno toga su jedine.

  4. Ma to sam bio ja u vezi slika u punoj rezoluciji

  5. Lumbardian says:

    Da su slike iz marotove pribogate zbirke ostavština našeg kipara, to san i ja promisli ali samo Maro može to i potvrdi. Pa se onda da zakljući da hi je i snimi sam vlasnik to jest da je “stajao iza aparata”. Ja nika nebi reka da Frano Kršinić (ako je slikava) ni ni zna slika i da su slike osrednje. Moglo bi se možda reći da nema svu potrebnu vještinu jednog profesionalca. Virujen da je Frano ima potrebu dokumentirati tadašnju Lumbardu što se vidi po veličini opusa. Vidin i umjetničku žicu (iako nisan siguran ko je stajao iza aparata) u odabir motiva i tema, u kompoziciji, harmoniji, u nečemu višem što te zabetonira prid slikon otvorenih justi.

  6. Kad smo već kod ove teme zabilježavanja prošlosti u Lumbardi interesira me dali postoji fotografija snimljena tijekom ili odma nakon strijeljanja civila od strane Talijana u 2svjetskom ratu? I kako to da taj čin nije okarakteriziran kao ratni zločin? Hoću reći od strane međunarodne pravde, nisam upoznat da je talijanski časnik (a sigurno se zna tko je tada bio zapovjednik) izveden pred sud u Hagu. Ili možda u 2 ratu nisu važila ista pravila.

    • Lumbardian says:

      Na ovo pomalo akademsko pitanje trebao bi odgovoriti neki povjesničar, nikako ne zagovornik jedne političke opcije, a da se taj pojavi na lumbardanet, male su šanse. A pobili su talijanski fašisti masu nevinoga svita po Istri, Dalmaciji, Grčkoj, Libiji, Etiopiji… I lumbarajsku inteligenciju. Za slične zločine Njemcima se sudilo u Nurnbergu, a Japanci bi časno izvršili harakiri. Talijani su dodvoravanjem saveznicima pasali lišo, pa je moguče da je taj naduveni časnik prove ostatak svog kukavičjeg života u miru.

  7. letravanje says:

    je, u oto doba su lumbarjani škljocali nikonima, sonijima, kenonima po cile dane!pa objektiv jedan pa drugi, opreme čuda neviđenega!navodno ih se toliko ti dan na streljanju skupilo s aparatima da su od pustega blicanja morali ponavlja streljanje
    a za zločin, umalo je moga bit zločin i okarakterizirano ko ratni zločin da se amerika posli perl harbora ni uključila u rat
    a zna se da di amerika ratuje da tu nema ratnega zločina!

Speak Your Mind